"Країна майстерності, творчості, краси"

/Files/images/IMG_0660.JPGМетодичний кабінет

/Files/images/IMG_0659.JPGСтудія образотворчого та декоративно-ужиткового митсецтва "Чарівниця"

/Files/images/IMG_0662.JPGГуртки еколого-натуралістичного напрямку

Сьогодні, як і в інші епохи, ми захоплюємось творчими, обдарованими, талановитими особистостями, особливо дітьми... Мабуть, кожному з нас приходилось бачити маленького скрипаля, який ледве перебирає дитячими пальчиками тугі струни інструмента, юного художника, який своїм поглядом ладен охопити весь світ і змалювати його неземними фарбами, або чути божественний голос юної особистості, що з такою любов’ю передає нам усі звуки мелодій світу... Пам’ятаємо, Тарас Шевченко змалку любив малювати, пізніше – почав писати вірші у власноруч створені розмальовані книжечки, Ньютон і Едісон захоплювалися з раннього віку виготовлянням різних млинів і двигунів. Це був прояв їхньої творчості.

– Що таке дитяча творчість? Саме слово «творчість» підказує нам відповідь на це питання. Творчість – це здатність творити, створювати щось нове. Коли дитина робить те, чого раніше не робила, або робить це «щось» по-своєму, в новий спосіб – це уже творчість. Творчость полягає в оригінальності, нетривіальності, незвичайності висловлюваних думок. Творча людина майже завжди й усюди прагне знайти і виявити власне, відмінне від інших рішення; вміє бачити старий об’єкт під новим кутом зору: те в ньому, чого раніше не помічали, що приховане від стороннього глядача, виявляти нові способи використання об’єкта, функціональне застосування на практиці; проявляє гнучкість в здатності видозмінювати сприйняття об’єкта таким чином, що бачити його нові, приховані від спостерігача сторони. Розвиток творчого потенціалу особистості є одним із актуальних завдань сучасного суспільства. Діяльність позашкільного навчального закладу розкриває перед тининою усі шляхи до Країни Майстерності, Творчості і Краси!

Тому перед нами постає завдання творчого розвитку особистості, важливо дати дитині знання, компетентність, сформованість особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною.

Як зазначав Гете, дитина може з усього зробити все. Однак, для цього необхідно створити відповідні умови. Створення умов для розвитку й реалізації творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу базується на засадах високої професійної компетентності педагогів; толерантного відношення між суб*єктами освітнього процесу; сприятливого психологічного мікроклімату для саморозвитку та самовдосконалення; морально-етичного та духовного виховання; соціально свідомої активності.

Важливу роль у формуванні творчої особистості відіграє особистість педагога, керівника гуртка.

Дати імпульс розвитку творчих здібностей, підготувати до творчості може лише творча особистість, яка наділена яскраво вираженими креативними рисами: розвиненою творчою уявою, фантазією та інтуіцією, схильністю до педагогічних інновацій, розвиненістю продуктивного мислення, здатністю до комбінування.

Творчий педагог створює на занятті гуртка атмосферу, що передбачає схвалення, підтримку пошукової активності вихованців, ініціативи, оригінальності та самостійності у вирішенні навчальних завдань; сприяє та стимулює прагнення учнів до самовираження, розробляє нові форми навчальної взаємодії, широко використовує інтерактивні методи і прийоми навчання, спрямовані на розвиток творчої особистості: „мозковий штурм", різноманітні форми дискусій, дебати, імітаційно-рольові, змагальні, ігри - драматизації тощо. Все це сприяє створенню атмосфери пошуку і творчості, проблемно-діалогічного спілкування педагога і вихованців, перехід педагога на позиції консультанта і помічника, бажання самостійно вибудувати свій творчий навчальний процес.

Педагоги нашого закладу постійно підвищують свій фаховий рівень. Так традиційними у нашому закладі стали конкурси професійної майстерності «Творче заняття року», «Кращий керівник гуртка року», на кращу методичну розробку, на кращий методичний посібник. Керівники гуртків дбають про цікаві нестандартні заняття та дозвілля; є лауреатами обласної виставки передових педагогічних технологій «Освіта Черкащини», а саме: керівник зразкової поетичної студії «Ластівка» Ткаченко Г.В. за опис досвіду «Розвиток поетичної компетентності особистості в толерантному процесі раціонально організованої та педагогічно керованої діяльності»; керівник зразкової театральної студії «Маска» Штельмах Н.А за методичну розробку настільної гри «Театральний інститут»; керівник зразкової студії «Чарівниця» Дяченко Л.В. за методичний посібник "Розвиток креативності під час використання нетрадиційних технік малювання». Керівник гуртка «Історичне краєзнавство» Марущак Л.І. стала лауреатом обласного конкурсу на кращий навчально-методичний матеріал туристсько-краєзнавчої тематики «Топоніми мого краю», а керівник гуртка «Народні вироби з соломки» Жук Т.А. посіла 3 місце в обласному конкурсі на кращу методичну розробку з науково-технічної та художньо-естетичної творчості за методичний посібник «Пісня житнього стебла».

У нашому закладі діють гуртки художньо-естетичного, еколого-натуралістичного, науково-технічного та туристсько-краєзнавчого напрямків, три студії мають почесне звання "Зразковий художній колектив": театральна студія «Маска», поетична студія «Ластівка», студія образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва «Чарівниця».

Розвиток творчих здібностей, образотворчого, театрального та інших видів мистецтв, сприяння реалізації творчих задумів вихованців, художньо-естетичне виховання, пробудження у дітей поваги до національної культурної спадщини - ось ці завдання на які спрямована робота у гуртках художньо-естетичного напрямку.

/Files/images/DSCN1282.JPG

Важливе місце у формуванні особистості дітей і підлітків посідає туризм і краєзнавство. Туристсько – краєзнавчий напрям включає роботу з дітьми по формуванню у підростаючого покоління національної свідомості, любові до рідного краю, його природи та історико – культурної спадщини, виховання юних патріотів української землі.

/Files/images/Новый рисунок (16).png

Основними навчально – виховними завданнями гуртків науково – технічного напрямку є розвиток творчої і трудової активності, художнього смаку, інтересу до мистецтва свого народу, його історії і традицій. Заняття в гуртках надають можливості для професійної орієнтації учнів.

/Files/images/Новый рисунок (18).png



Робота у гуртках еколого-натуралістичного напрямку спрямована на формування у дітей інтересу до основ екології, почуття відповідальності за стан природного середовища, відчуття причетності як до справи глобального масштабу, так і до екологічних проблем свого регіону, виробленню у гуртківців творчого ставлення до праці та дбайливого відношення до навколишнього середовища.

/Files/images/Новый рисунок (15).png

ПІД КРИЛОМ ЗРАЗКОВОЇ ПОЕТИЧНОЇ

СТУДІЇ «ЛАСТІВКА»

Більше п’ятнадцяти років у нашому закладі діє зразкова поетична студія «Ластівка», керівник Ткаченко Галина Василівна.

За вагомий внесок у справу виховання учнівської та студентської молоді, відродження і примноження надбань національної культури та художньої спадщини українського народу, високий художній рівень Міністерством освіти і науки України поетичній студії «Ластівка» присвоєно почесне звання «Зразковий художній колектив» (диплом Міністерства освіти і науки України, 2010р., 2015р., 2020р.).

Робота студії дозволяє у вищому ступені задовольнити інтереси та потреби дитини, зробити процес віршування диференційованим та гнучким, з урахуванням вікових особливостей, здібностей і вибору кожної дитини.

Пробудження та розвиток творчої активності вихованців є важливим завданням роботи студії. В розробленій освітній програмі поетичної студії "Ластівка" передбачено систему занять і заходів, спрямованих на виявлення та підтримку потенційних творчих можливостей дітей, озброєння вихованців теоретичними знаннями та практичними навичками в області версифікації, оволодіння цінностями в галузі поетичного мистецтва, сприяння збагаченню словникового запасу, формування розуміння важливості досконало знати рідну мову, розвиток філософсько-поетичного мислення, забезпечення умов реалізації юних талантів, виховання національної свідомості, ідеалів добра, любові, совісті, краси, людської гідності, забезпечення високої художньо-естетичної культури особистості.

Вихованці Галини Василівни є активними учасниками різноманітних творчих заходів, щорічними переможцями міських, районних, обласних, всеукраїнських та міжнародних літературних конкурсів.

Керівник студії спільно з вихованцями упорядкували, відредагували та підготували до друку колективну поетичну збірку учасників студії «Перша ластівка», у якій 19 юних авторів висвітлили понад 500 віршованих творів. У січні 2018 року відбулася презентація книги за участю як самих авторів, так і почесних гостей: представників міської ради, відділу освіти Звенигородської райдержадміністрації, місцевих поетів, працівників бібліотек, Будинку культури, вчителів, батьків, рідних та друзів юних майстрів слова. Видрук книги було здійснено за кошти міської ради, тож щиро дякуємо міському голові Олександру Яковичу Саєнку за підтримку обдарованих дітей та молоді нашого славетного Шевченкового краю.

Ряд творчих заходів, які проводить Галина Василівна з вихованцями, (щорічні виступи дітей під час святкових концертів з нагоди Дня незалежності України та Дня міста Звенигородки, поетичні читання в районному Будинку культури з нагоди відзначення річниці від дня народження Тараса Шевченка, участь у фестивалі «ШЕ FEST-2017» в селі Моринці, презентація колективної збірки віршів вихованців студії «Перша ластівка») транслюються місцевою телестудією «Меркурій» по телебаченню та викликають схвальні відгуки телеглядачів.

Статті про роботу студії періодично з’являються на сторінках газет: «Шевченків край», «Колос», «Тальнівщина», «Поле честі», «Голос профспілки». Вірші вихованців студії систематично публікуються в газеті «Шевченків край», у збірниках творів переможців та учасників Черкаського обласного літературного конкурсу «Ну що б, здавалося, слова...», у збірках учасників обласного конкурсу «Тарасовими шляхами», у збірці творів обдарованої патріотичної молоді Черкащини «Україна на вістрі слова», в літературному часописі обласної Спілки Письменників України "Холодний яр".

Вірші юних авторів відверто щирі, духовно змістовні, емоційно яскраві та патріотичні. Наша юнь пише історію сьогодення з непохитною вірою в силу козацького духу, в єдність мудрого українського народу, в незалежність, територіальну цілісність і непереможність рідної України!

/Files/images/Новый рисунок (6).png

"Країна фантазії і творчості"

А ще країна дитинства й казки – так ми називаємо студію образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва «Чарівниця» Центру дитячої та юнацької творчості .Тут оживає світ декоративного розпису, вишивки, дивує своєю різноманітністю робота з папером – оригамі, квілінг, айріс фолдінг, процвітає мистецтво рукоділля.

Під керівництвом Любов Володимирівни Дяченко в студії займаються діти як творчо обдаровані, так і ті, хто просто любить малювати, вишивати стрічками, працювати з папером – одним словом, творити. Вихованці студії переможці обласних та всеукраїнських конкурсів дитячої творчості «Мистецтво оригамі», початкового технічного моделювання, «Космічні фантазії», «Знай і люби свій край», «Збережемо першоцвіти», «Велич козацького краю», «З Кобзарем у серці».

Наказом Міністерства освіти і науки України № 344-к від 17 липня 2013 року студії образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва «Чарівниця» присвоєно почесне звання «Зразковий художній колектив».

Відвідуючи студію «Чарівниця» діти долучаються до прекрасного, розвивають свої творчі здібності, мають можливість проявити свою неповторність, реалізувати духовний потенціал.

/Files/images/DSC_9104.JPG

Знайомтеся: «Маска»

Тут панує дух творчості і довіри, взаєморозуміння і натхнення,- та особлива атмосфера, заради якої ходять до зразкової театральної студії «Маска» звенигородські школярі.

На сьогодні наша велика творча сім*я охоплює чотири гуртки: «Зеленее гусеня»-це молодша ланка, «Юні актори»- середня, і дві старши групи вихованців.

Стати вихованцем студії може кожен від 6 до 18 років. Інших бмежень для вступу немає і кастингу не проводимо. А отже, кожен охочий може випробувати свої акторські здібності на сцені . Але залишаються в студії далеко не всі з тих, хто хоч вперше переступив її поріг. Дехто просто боїться сцени і публіки, для когось тягарем виявляються великі об*єми текстів, які потрібно вичати на пам*ять.

А саме головне в акторській професії – це вміння працювати в колективі. І нерідко мені, як наставнику доводиться бути не тільки режисером і педагогом а й лагідною мамою, розважливим другом і досвідченим психологом. Адже не зважаючи на юний вік, малі актори мають власні амбіції, темперамент і бачення усьго , що відбувається навколо. В своїй діяльності використовую нові, цікаві форми роботи такі як : «Засідання театрального кафе», « Творчі поседеньки», « тренінги та вправи на релаксацію. Заняття студії розвивають творчі здібності дітей, виразність ігрових образів та дій, інтонацію голосу при передічі характерів героїв літературних творів, формують здатність втілювати акторське завдання в дію, викликають у дітей бажання реалізувати свій творчий потенціал. Усі вихованці студії мають сформовані знання та навички з основних театральних дисциплін : акторської майстерності, сценічного руху, сценічної мови, пластики та вокалу.

За час існування студії, її вихованці неодноразово ставали переможцями районного та обласного етапів конкурсу дитячої творчості «Грайлива веселка». Вихованці студії – активні учасники міських та районних масових заходів.

Театральна студія «Маска» є найкращим джерелом естетичного, патріотичного та духовного виховання підростаючого покоління.

/Files/images/IMG_2342.JPG

/Files/images/Изображение 079.jpg

/Files/images/IMG_1613.JPGУривок з твору Т.Г.Шевченка "Тополя". Старша група зразкової театральної студії "Маска"


"Народна лялька"

На базі Звенигородського ЦДЮТ працює гурток «Народна лялька», метою якого є навчити дітей виготовляти народні іграшки з легко оброблювальних матеріалів, збагачувати світогляд вихованців, знання з історії, народознавства та українознавства. Формувати практичні навички виготовляння ляльки-мотанки. Виховувати любов до традицій українського народу, почуття патріотизму, культуру праці та відроджувати бажання створити красу власноруч.

Вихованці гуртка залюбки виготовляють своїми руками ляльку «Круп’яничку», «Журавлика», «Яногла-охоронця», «Ляльку Щастя», «Ляльку Дзвіночок», «Ляльку-Берегиню», «Ляльку Веснянку».

Улюблені ляльки-мотанки стають оберегами для вихованців гуртка, для їх рідних, знайомих, друзів. Діти з задоволенням дарують свої творчі надбання.

Маленькі обереги – «ляльки-мотанки» виготовляли і передавали учасникам АТО. Ми всі віримо, що ляльки будуть оберігати наших воїнів.

А які чудові ангели, прикрашали ялинку в залі ЦДЮТ. Це також вироби, які зробили власноруч наші діти.

Також ми беремо участь ту місцевих, обласних виставках, конкурсах.

За 2014-2015 н.р., отримали призові місця.

І місце в обласному етапі Всеукраїнської новорічно-різдвяної виставки «Новорічна композиція» та «Український сувенір». Цю роботу виконали гуртківці Несіна Яна, Облап Крістіна, Облап Анна.

ІІІ місце в обласній виставці-конкурсі декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» у номінації «Народна лялька» за роботу «Українкою я народилася». Отримала Несіна Яна. Ми вітаємо переможців. Зичимо нових творчих злетів. Керівних гуртка Т.І.Поєдинок.

Кiлькiсть переглядiв: 1025

Коментарi